سفارش تبلیغ

] English > | خانه***| قسم به قلم (وب نوشت) ] رادیو حسنی سلام ، این وبلاگ دعوتی است برای ملاحظه مقالاتم در حوزه رسانه و تکنولوژی اطلاعات

برو به پائین صفحه

به توسعه انسان می انجامد IT
?حسین حسنی

شنبه 85/5/28 ساعت 9:8 صبح

شبکه های استانی مخاطبان جهانی

درج مقاله در ماهنامه آینه و مجله پیام مدیران شماره 53 (صفحه39-37)- کلیک فرمایید

 

 پیشگفتار :

اکنون که پیشرفت های فنی پدید آمده در فناوری های جدید ارتباطی و اطلاعاتی ، امکان ارسال محتوای پیامهای استانی را به دور دست فراهم آورده و در سند چشم انداز افق ده ساله رسانه نیز به " جایگاه الهام بخش و اثرگذار بر تحولات منطقه و جهان اسلام در ترازی برتر از سایر رقبا" و همچنین "آرایش رسانه ای جامع ، نافذ و موثر در عرصه استانی" استناد شده است . روی سخن این نوشتار با مدیران استراتژیک سازمان و همچنین مدیران مراکز ، اعضاء شورای طرح و برنامه و عوامل برنامه ساز مراکز استانها است .

*************

شبکه خلیج فارس بعنوان نهمین شبکه استانی با قابلیت پخش ماهواره ای نیز آغاز بکار گردید . تا کنون مراکز آذربایجان غربی ، اصفهان، خراسان رضوی ، خوزستان ، مازندران ، فارس ، کرمان و یزد از جمله شبکه های استانی بودند که از طریق ماهواره در دسترس جهانی قرار داشتند . این شبکه ها برروی ماهواره اینتل ست (intelsat 902 at 62"E)  قابل دریافت برای مخاطبان جهانی می باشند . به نقل از معاون محترم امور مجلس و استانها نیز قرار است با توجه به برنامه ریزیهای سازمان ، تا 2 سال آینده ، کلیه شبکه های استانی از طریق ماهواره نیز در دسترس جهانی قرار گیرند .

شبکه های استانی قرار گرفته بر روی ماهواره

  

بالا بودن هزینه های ساخت ، در مدار قرار دادن ایستگاه کنترل مرکزی و نگهداشتن ماهواره در مدار ، هم اکنون سازمان را ملزم به اجاره فضای ترانسپوندرها برای ارتباطات ماهواره نموده و برنامه های شبکه های جام جم 1 و 2 و 3 ، شبکه برون مرزی سحر ، شبکه خبر و 9 شبکه استانی سیما از طریق ماهواره به قاره اروپا ، آمریکا و آسیا ارسال می گردد .

توجیهات فنی و اقتصادی بمنظور uplink شبکه های استانی  ،  صدا و سیما را ملزم به ادامه این طریق نموده و به دلیل هزینه های بالای سیگنال رسانی در سطح کشور ، گزینه انتخاب پخش ماهواره ای برنامه های مراکز  ،  سهل ترین و کم هزینه ترین گزینه ممکن می باشد.ادامه مطلب...

رسانه

نظر شما( )

برو به بالای صفحه

[ |

تعداد بازدیدکنندگان

42301



رادیو اینترنتی من


تلویزیون اینترنتی من

مقالات من

. نگاهی به احکام مدیریت در سازمان
. لزوم جایگزینی استراتژی انتخاب و ...
. تکنیکهای ارتباط موثر
علم مدیریت فازی
پیشنهاد
فناوری اطلاعات در برنامة چهارم ...
مفهوم سواد اطلاعاتی وبا سواد اط ...
سواد رسانه ای برای همه ایرانیان
هفت اصل بیل گیتس
هم افزایی
طرح ایجاد بخش یا گروه تحقیق وتو ...
تاریخ اینترنت در ایران
دیدگاه انتقال
شهروند دیجیتال
زمستان 1386
پاییز 1386
تابستان 1385
بهار 1385
زمستان 1384
پاییز 1384

پیام

جستجو

0

0
0ت

موسیقی وبلاگ

اشتراک

 

<

hasani@iran.com

دیدار مجدد