سفارش تبلیغ

] English > | خانه***| قسم به قلم (وب نوشت) ] رادیو حسنی سلام ، این وبلاگ دعوتی است برای ملاحظه مقالاتم در حوزه رسانه و تکنولوژی اطلاعات

برو به پائین صفحه

به توسعه انسان می انجامد IT
?حسین حسنی

دوشنبه 84/11/10 ساعت 6:0 عصر

شهروند دیجیتال

سال ۲۰۰۵ را باید سال استفاده شهروندان از فن آوری های دیجیتال دانست. استفاده از تلفن های همراه به حداکثر رسید. آنها نه تنها با یکدیگر مکالمه کرده یا پیغام رد و بدل کردند بلکه از موضوعات جالب عکس گرفتند، برای یکدیگر ارسال کردند و از دنیای اطرافشان به دیگران خبر دادند.

 یک سال پیش روشن بود که مصرف کنندگان عادی بیش از همیشه تجهیزات دیجیتال مدرن در اختیار خواهند داشت؛ تجهیزاتی با حجم بیشتر برای ضبط، و قابلیت بالاتر برای نگهداری و به اشتراک گذاشتن اطلاعات.

 به این ترتیب سال ۲۰۰۵ سالی شد که در آن مردم عادی تولیدکنندگان سنتی خبر، موسیقی و فیلم را به چالش کشیدند.

 نکته مهم دیگر آنکه، سال ۲۰۰۵ ثابت کرد که ابزارهای فن آوری جدید بسیار فراتر از تکرار تولیدات رسانه های بزرگ عمل کرده و بخت این را داشته اند که به ابزارهایی قدرتمند برای ابراز عقاید سیاسی و خبررسانی بدل شوند.

 در این میان مصرف کنندگان عادی به شهروندانی با نقش های موثر مبدل شده اند. رسانه های بزرگ نیز از شکل انحصاری خود خارج شده و به انتشار مطالبی که توسط مردم عادی تولید شده علاقه بیشتر نشان می دهند.

در سال ۲۰۰۴ حادثه سونامی توانایی های بالقوه این تجهیزات را نشان داد. بیشتر خاطرات آن روز بصورتی روشن توسط مردم عادی ثبت شده و بارها و بارها پخش شدند. به این ترتیب آن حادثه بیشتر شخصی جلوه گر شد.

بعدتر، بمب گذاری های هفت ژوئیه لندن و تندبادهای آمریکا نشان داد که شهروندان بیش از هر زمان دیگر نقش بسیار بزرگی در تولید خبر ایفا می کنند.

 مجموعه های گردآمده از سوی شاهدان عینی، عواقب آنی رویدادها را خیلی زودتر از دوربین رسانه ها به تصویر می کشند.

 به تازگی بی بی سی ۶۵۰۰ عکس و فیلم از طریق ای میل دریافت کرده است که توسط تلفن های دوربین دار از حادثه انفجار مخازن نفت شمال لندن گرفته شده بودند. این تعداد بسیار بیش از تعدادی است که بعد از بمب گذاری های لندن دریافت شده بود.


رسانه

نظر شما( )

برو به بالای صفحه

[ |

تعداد بازدیدکنندگان

42128



رادیو اینترنتی من


تلویزیون اینترنتی من

مقالات من

. نگاهی به احکام مدیریت در سازمان
. لزوم جایگزینی استراتژی انتخاب و ...
. تکنیکهای ارتباط موثر
علم مدیریت فازی
پیشنهاد
فناوری اطلاعات در برنامة چهارم ...
مفهوم سواد اطلاعاتی وبا سواد اط ...
سواد رسانه ای برای همه ایرانیان
هفت اصل بیل گیتس
هم افزایی
طرح ایجاد بخش یا گروه تحقیق وتو ...
تاریخ اینترنت در ایران
دیدگاه انتقال
شهروند دیجیتال
زمستان 1386
پاییز 1386
تابستان 1385
بهار 1385
زمستان 1384
پاییز 1384

پیام

جستجو

0

0
0ت

موسیقی وبلاگ

اشتراک

 

<

hasani@iran.com

دیدار مجدد